25 de març 2013

- BH Gacela per restaurar


 Ja fa bastant temps que tinc aquesta vella bici per casa ( fotos 29 abril 2011), i malgrat la meva intenció de restaurar-la jo mateix, he canviat d'opinió. La vendré així, tota per restaurar, ja que no tinc tot el temps, i no és una bici que un cop restaurada me la vulgui quedar, ni pugui, doncs tampoc tinc tot l'espai.
I també la venc així, encara tota per fer, perquè és probable que interessi a algú com a projecte propi, dedicant-li tota l'atenció i l'interés que la bici mereix.
Com a iniciació, hobby, pasatemps, inversió... arreglar una bici atrotinada pot aportar valors positius, edificants i engrescadors. Molts factors que una bici ja arreglada no pot aportar de la mateixa manera, ja que el procés d'utilitzar i mantenir una bici al llarg dels anys és una cosa, però reconstruir i tornar a fer funcionar una bici abandonada és un procés ben diferent, amb un abans i un després com a parèntesis en el temps, tant de la bici com del qui la restaura.
A descobrir.



Tot i que la primera impresió al veure-la és de que no té remei, de que l'òxid ha guanyat la partida, i de que només serveix per llençar al riu... hi ha una manera de saber si la bici és viva o no: agafar 4 eines i començar a desmuntar coses.
Es tracta de descobrir el màxim de problemes que tingui la bici, valorar totes les possibles solucions i pensar en resultats finals al nostre abast, tant econòmicament, com tècnicament,com estèticament.

Sorprenentment aquesta BH està bastant bé de mecànica.
En aquest post a bicinovabackshop hi ha moltes fotos de les peces desmuntades i el procés de valorar el seu estat: http://bicinovabackshop.blogspot.com.es/2013/03/bh-gacela-para-restaurar.html

He desmuntat tot el necessari per encabir la bici en una capsa de menys de 100cms, per poder enviar per Correos.



- El quadre està ben alineat, sense cops ni doblegades.
- Rodes, bieles, transmissió, pedals... tot gira correctament. Cal netejar i ajustar tota aquesta part però no és necessari substituir res. Els neumàtics poden servir. Les llantes semblen el més oxidat.
- Els frens de varilles estan molt rovellats i falta el de davant (que va anar com a donació a la BH de JV)
- El més ràpid i pràctic per solucionar el tema frenada seria comprar un nou joc de varilles i pastilles de frens, el manillar serveix perfectament.
- El seient i el manillar entren i surten sense problemes.
- Els parafangs tenen algunes zones amb molt òxid.
- Per restaurar la bici de manera elegant convindria decapar i repintar el quadre, la forquilla i el protector de cadena, pintar filetejats i colocar calques noves (a Reciclone n'hi han d'aquest model).
- Algunes peces com llantes i parafangs segurament s'haurien de niquelar o cromar de nou.
- Una altra opció podria ser conservar l'aspecte deteriorat, a mode rat style... jajaja... però aquesta vegada no ho decidiré jo.

Ja hi ha la subasta engegada a ebay:  aquí
VENUDA, la subasta va pujar a 42,5 €.
La bici ja anat cap a  Madrid. 
Gràcies T.!

Nota, per ara tinc unes altres tres bicis antigues que segurament també vendré així, encara per restaurar. Les properes setmanes les aniré preparant per enviar, com aquesta d'avui.
Ja no, vist el nul interés per la segona bici, la Olympia de varilles.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada